Az első napszemüvegek megjelenése óta nagyot változott a világ. Míg az 1920-as évek végén és a 30-as években elsősorban a szem védelme miatt vált egyre elterjedtebbé, addig a 20. század második felére egyre jobban figyeltek arra, hogy a napszemüvegekek divatosak is legyenek.
Színészek, énekesők, élsportolók, üzletemberek mind-mind előszeretettel használtak napszemüveget. Hamar rájöttek arra, hogy a napszemüvegeikkel befolyásolni tudják az emberekben a róluk kialakított összképet. Gondoljunk csak Marylin Monroe-ra, az 50-es évek tökéletes női ideáljára, vagy James Dean-re az igazi macsó férfi megtestesítőjére. Mindketten igen jól körülhatárolható, egyedi stilusú napszemüvegeket viseltek, amelyek hűen tükrözték az általuk terjesztett életformát.
A rajongók pedig mindent elkövettek, hogy úgy nézzenek ki, mint kedvenceik. A divatcégek hamar rá is haraptak a kínálkozó alkalomra. Felkérték az adott kor hírességit napszemüvegeik, vagy bizonyos modelljeik reklámozására. Az ötlet óriási sikerrel járt és a napszemüvegek eljutottak a világ szinte minden pontjára. Így a 70-es években már globális termékké váltak.
beszerezhetőek lettek a napszemüvegek. Hol voltak már ekkor a 30-as évek, amikor Foster Grant Atlantic City strandjain árulta első sorozatgyártásban készült napszemüvegeit.......
A gépezet beindult és a mai napig teljes gőzzel üzemel. A nagy divatcégek minden évben újabb és újabb kollekciókkal kápráztatják el ( vagy éppen megbontránkoztatják) a világot.
A klasszikus modellek mellett szinte kötelező minden évben valami újat is kitalálni. Így jönnek létre az újabbnál újabb irányzatok. Ma már igen sokféle stílusról beszélhetünk. Ilyen az Urban Style, Vintage azaz Retro stílus, Fashion vagyis divatszemüvegek, a klasszikus modellek: macskaszem alakú, pilótaszemüveg vagy a jól ismert wayfarer...